четвер, 17 грудня 2015 р.

Конспект відкритого уроку з математики у 5 класі Тема: Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда

Конспект відкритого уроку з математики у 5 класі
Тема: Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда
Мета: -  сформувати поняття многогранника, прямокутного паралелепіпеда та його елементів, куба як окремого виду прямокутного паралелепіпеда, піраміди та її елементів; домогтися засвоєння властивостей граней та ребер прямокутного паралелепіпеда; сформувати вміння виконувати зображення прямокутного паралелепіпеда;
-  розвивати просторову уяву, пам'ять, логічне мислення ;
 - виховувати наполегливість, охайність, естетичні смаки, інтерес до  пірамід. 
Обладнання: моделі многогранників: прямокутні паралелепіпеди, куби, піраміди, математичний диктант, фізхвилинка «Ялинка», презентація до уроку, девіз до уроку, підручник «Математика.5 клас. О.С.Істер».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
1.Вітання вчителя
Діти стали всі рівненько,
Посміхнулися дружненько,
Настрій на урок взяли, ( смайлики )
Працювати почали.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Девіз уроку
МІРКУВАТИ – ШВИДКО!
ВІДПОВІДАТИ – ПРАВИЛЬНО!
ЛІЧИТИ – ТОЧНО!
ПИСАТИ – ГАРНО!
ІI. Актуалізація опорних знань

1.     Перевірка домашнього завдання
1)   № 809
56 : 7 = 8 (см) одна сторона
8 + 8 = 16 (см) сума двох сторін
56 - 16 = 40 (см) сума двох інших сторін
40 : 2 = 20 (см) друга сторона
8 * 20 = 160 (см²)
Відповідь: площа прямокутника 160 (см²)
2.     Математичний диктант
1) Довжина прямокутника дорівнює 12 см, а ширина — 5 см. Чому дорівнює площа прямокутника?
2) Сторона квадрата дорівнює 4 см. Чому дорівнює його площа?
3) Площа квадрата дорівнює 49 см2. Чому дорівнює його сторона?
4) Периметр квадрата дорівнює 36 см. Чому дорівнює його: а) сторона; б) площа?
5) Прямокутник зі сторонами 3 см і 5 см поділили на квадрати зі стороною 1 см. Скільки утворилося квадратів?
6) Скільки потрібно квадратів зі стороною 3 см, щоб скласти прямокутник зі сторонами 9 см і 15 см?
3.Взаємоперевірка (за презентацією)
III. Оголошення теми та мети уроку
— Що спільного у всіх цих предметів?( прямокутні паралелепіпеди і куби, піраміди).
— Всі  ці предмети є моделями многогранників, тобто геометричних тіл, поверхні яких складаються з многокутників. До першої групи належать прямокутні паралелепіпеди, до другої — піраміди. Отже, завдання уроку: закріпити набуті на попередньому уроці знання, про те, що таке прямокутний паралелепіпед, що таке піраміда, засвоїти властивості прямокутного паралелепіпеда.
IV. Закріплення знань та вмінь
1. Евристична бесіда «Прямокутний паралелепіпед.Куб»
1) Що таке прямокутний паралелепіпед?
2) Що таке грані прямокутного паралелепіпеда? Якими геометричними фігурами є грані прямокутного паралелепіпеда?
3)Що таке ребра прямокутного паралелепіпеда? Якими геометричними фігурами є ребра прямокутного паралелепіпеда?
4) Що таке вершини прямокутного паралелепіпеда? Якими геометричними фігурами є вершини прямокутного паралелепіпеда?
5) Які грані називають протилежними? Властивість протилежних граней прямокутного паралелепіпеда.
6) Який прямокутний паралелепіпед називають кубом?
7) Зображення прямокутного паралелепіпеда.
2. Виконання практичної роботи
Учитель роздає учням, так би мовити, одноразові моделі прямокутних паралелепіпедів — коробочки від ліків, зубної пасти тощо (можна заздалегідь запропонувати учням принести їх з дому). Учні переконуються, що їх грані — прямокутники, що не всі з них рівні між собою. Потім під керівництвом учителя учні розгортають ці коробочки (дістають розгортки прямокутного паралелепіпеда) і зафарбовують пари рівних граней однаковими кольорами. Далі складають коробку і переконуються: протилежні грані рівні (зафарбовані однаковим кольором).
Учитель пропонує встановити, що для всіх коробок спільне і чим вони відрізняються. Під керівництвом учителя учні доходять висновку: всі прямокутні паралелепіпеди мають 6 граней і 12 ребер, що у них усі грані — прямокутники (спільне). Відрізняються тим, що ці прямокутники мають різні розміри — виміри прямокутного паралелепіпеда.
 Історична довідка про піраміду
На моделі піраміди та її зображенні вчитель показує:
бічні грані піраміди;
основу піраміди;
вершину піраміди;
бічні ребра піраміди;
 ребра основи піраміди.
Потім учитель пояснює, як можна класифікувати піраміди. За можливості показує моделі різних видів пірамід (трикутної, чотирикутної тощо).
Важливо, щоб учні зрозуміли, що бічні грані будь-якої піраміди — це трикутники, а основою може бути будь-який многокутник, у тому числі й трикутник.
Фізкультхвилинка «Ялинка»
- Наближається свято Нового року, а на Новий рік ми традиційно прикрашаємо ялинку, яку, доречі, можна зробити з декількох пірамід. Тож давайте відпочинемо за допомогою фізхвилинки «Ялинка».
V. Формування вмінь
1. Виконання усних вправ
1) На рисунку зображено прямокутний паралелепіпед АВСDМNКР. Назвіть:
http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/1/94137181.png
а) грані, яким належить вершина А;
б) ребра, що дорівнюють ребру АМ;
в) грані, що мають спільне ребро КС;
г) грань, що дорівнює грані АВNМ.
2) На рисунку зображено піраміду КАВСD. Укажіть:
http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/1/98671812.png
а) основу піраміди;
 б) вершину піраміди;
в) бічні грані піраміди;
г) бічні ребра піраміди;
 д) ребра основи піраміди.
2.Робота за підручником.
 № 837
1) 12 * 2 = 24 (см)
2) 5 * 12 = 60 (дм)
3) 13 * 12 = 156 (мм)
 № 851
60 дм : 12 = 5 (дм)
Відповідь: 5 дм.
VI. Підсумок уроку
ГРА «СЮРПРИЗ» - ВИТЯГНИ КАРТКУ І ДІЗНАЄШСЯ, ХТО ЗАДАВАТИМЕ ДОДАТКОВІ ЗАПИТАННЯ
1. Вчитель
2. Учень
3. Сам собі
4. Сюрприз (оцінка без додаткових запитань)
VII. Домашнє завдання
1.  Повторіть теоретичний матеріал,§25.
2. №843

3. Склеїти куб, використовуючи макети паперових коробок.

Немає коментарів:

Дописати коментар